English language skills and their relationship to environmental education in the tourism sector

Authors

Keywords:

Training, environmental education, language skills

Abstract

The article retakes and approaches reflections related to the integral formation of guides in Cuba and in the world, as well as the most significant aspects in the formation and development of linguistic skills in tourism professionals. The new tendencies around teaching-learning and the training process in the Training Centers for Tourism are valued, based on the authors' experience as English teachers for more than 20 years. At the same time, a correlation is made between the development of linguistic skills in hotel and tourism schools and their relationship with Environmental Education, which shows the importance of the development of research on the subject.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yoel Gómez-Moya, Centro de Capacitación para el Turismo. Cienfuegos. Cuba.

 

 

References

Brown, D. (2000) Principles of language learning and teaching. Longman.

Byram, M., & Fleming, M. (1998). Language learning in intercultural perspective. Approaches through drama and ethnography. Cambridge University Press.

Celce-Murcia, M., & Olstain, E. (2010). Discourse and Context in Language Teaching: A Guide for Language Teachers. https://assets.cambridge.org/97805216/48370/frontmatter/9780521648370_frontmatter.pdf

García Manjón, J., & Pérez López, M. C. (2009) Análisis de las competencias lingüísticas y digitales en el marco de los estudios universitarios de turismo en España. Actualidades Investigativas en Educación, 9 (1). https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3038311&orden=221007&info=link

Jantsch, E. (1980). Hacia la interdisciplinariedad y la transdisciplinariedad en la enseñanza. Revista de Educación Superior, 34. http://publicaciones.anuies.mx/pdfs/revista/Revista34_S3A1ES.pdf

Leo, A., Berger, L., Briggs, A., & Michaud, G. (1975). Interdisciplinariedad. Problemas de la Enseñanza y de la Investigación en las Universidades. Asociación Nacional de Universidades e Institutos de Enseñanza Superior.

Mañalich, R. (1998). Interdisciplinariedad y Didáctica. Revista Educación, 94.

Mitnik, F., & Coria, A. (2012). Una perspectiva histórica de la capacitación laboral. https://eco.mdp.edu.ar/cendocu/repositorio/00208-f.pdf

Piaget, J. (1970). Naturaleza y métodos de la epistemología. Proteo.

Quispe, W. (2016). Competencia oral del idioma inglés en estudiantes del tercer grado de secundaria de la institución educativa El Mártir José Olaya de Ventanilla. (Trabajo de titulación). Universidad César Vallejo.

Tejeda, A. (2005). Capacitación y desarrollo del proceso de Capacitación. Universidad de Ecatepec.

Vergara, R., & Jaén, F.T. (2017). La globalización de un mundo globalizado. Editorial Universitaria Ramón Arcés.

Werther, W., & Davis, K. (1998). Administración de personal y recursos humanos. Mc Graw Hill.

Published

2024-05-01

How to Cite

Gómez-Moya, Y., & Abreus-González, A. (2024). English language skills and their relationship to environmental education in the tourism sector. Revista UGC, 2(2), 13–19. Retrieved from https://universidadugc.edu.mx/ojs/index.php/rugc/article/view/41